proga

Start: Težka Voda (294 m.n.v.)
Cilj: Veliki Cerovec (415 m.n.v.)

Dolžina: 0 km
Povp. naklon: 0 %
Število zavojev: 0
Višinska razlika: 0 m

Zgodovina Dirke

Gorsko hitrostna avtomobilska dirka na Gorjance velja za eno iz med zibelk avtomobilskega športa na slovenskih cestah. Prva avtomobilska gorska dirka na Gorjancih je bila 17. junija 1951, leta 1969 pa se je dirka pričela vračati v redne koledarje dirk, ko je bila proga dolga 6,8 km, podprlo pa jo je domače avtomobilsko podjetje IMV. Dve leti kasneje, ko so progo skrajšali za 400 m,  pa je že bila v koledarju prvega državnega gorskega prvenstva v takratni Jugoslaviji. Zadnjič je bila izpeljana leta 1972, leto kasneje pa je bilo cestno dirkanje v Sloveniji zaradi tragičnih dogodkov v Kamniku in Škofji Loki prepovedano. In dirka na Gorjance je za vrsto let izginila s prizorišča. Obudili so jo ponovno v začetku devetdesetih, takrat že kot tekmovanje državnega prvenstva nove, samostojne države Slovenije. Takrat je dirka doživela svoje najbolj zvezdne trenutke, tudi z močno mednarodno udeležbo, nato pa je po izvedbi v letu 2008 ponovno izginila iz koledarja. A tokrat samo za dve leti, kajti leta 2011 so jo ponovno obudili, od leta 2021 pa je organizator AMD Novo mesto   
 
Trasa dirke, ki je od samih začetkov potekala po magistralni cesti iz Novega mesta čez Gorjance proti Metliki, je doživela kar nekaj sprememb. Najbolj očitne so bile večkratne spremembe same dolžine proge od prvotnih 6,8 km so jo večkrat krajšali. Prav tako se je s časom izboljševala tudi podlaga. Prav ta je bila v zadnjih letih najbolj kritiziran del tekmovanja, a to se je že lani bistveno popravilo. Na Dolenjskem napovedujejo, da bo iz leta v leto vse bolje, saj cesto pospešeno obnavljajo. To pomeni širše, bolj gladko in bolje zavarovano vozišče, kar je zelo pomembno za običajen promet, še bolj pa pride do izraza med izvedbo tekmovanja!  Prav tako se izboljšujejo pogoji za delo ekip pred dirko, torej servisni prostor. Še nekaj let nazaj so bili boksi na skromnem parkirišču pred gostilno in vzdolž same ceste, nato pa so uredili veliko, sicer tovornjakom namenjeno, parkirišče. Na njem manjka le še asfaltna prevleka in bo skorajda idealno. Posebej zato, ker leži neposredno ob štartu, kar je na gorskih dirkah prej izjema kot pravilo.   
 
Na gorski dirki na Gorjance so tekmovali in tudi zmagovali mnogi znani vozniki iz nekdanje Jugoslavije, kot tudi iz Slovenije in tujine. Tistim z nekoliko daljšim dirkaškim spominom pridejo na um imena, kot so Dušan Djaniš, Aleš Pušnik, Dušan Kermavner, Alojz Pavlič, Drago Regvart, Mladen Gluhak, Jovica Palikovič, Robert Lang, leta kasneje pa so navduševali Stojan Pirjevec, Slavko Dekleva, Matjaž Tomlje, Mišel Zupančič in še mnogi drugi. V novejšem času so gledalce navduševali Samo Valant, Igor Dekleva, Milan Bubnič, Vladimir Stankovič, med tujci pa predvsem Jaroslav Krajči, Walter Leitgeb,  Herman Waldy, Marietto Nalon …